top of page

SKRIVFLOW FÖR OCH MED BARN OCH UNGA

Med stor erfarenhet av att arbeta med barn och unga, finns upplägg för både skola och fritid, för alla åldrar, med skrivandet i fokus eller mer som ett verktyg för andra teman.

Här är några exempel på pågående projekt. Är du intresserad av ett samarbete, hör av dig!

SKRIVANDE SOM ÄMNE I KULTURSKOLAN

Ett framgångsrikt Arvsfondsprojekt hos Regional Kulturskola Västmanland under 2020, fortsatte under 2021 med upptagningsområde även i Norrbottens län, med kursen Skriv Online.

Kursen var helt på distans, och riktade sig till ungdomar mellan ca 10-19 år.

Projektet väckte uppmärksamhet långt bortom dessa läns gränser och ledde till några föreläsningar om den inkluderande pedagogiken som lockar och engagerar elever som Kulturskolan till stor del tidigare missat. Bland annat deltagande i Kulturskoledagen 2021, som arrangeras för kulturskolor över hela landet av Västra Götalandsregionen och som 2021 hade tema delaktighet

Ur detta har ett helt nytt koncept skapats: SKRIVFLOW UNG ONLINE, en plattform för unga som vill skriva på fritiden.

ONLINERETREATS OCH KOLLON FÖR UNGA

Vi tar emot intresseanmälningar inför kollo sommaren 2023 i fantastiska Ängsö naturreservat utanför Västerås, kombinerat med onlineträffar. 

Dessa kollon passar för alla som älskar att skriva och som är 11-17 år. Lunch, fika och material ingår på träffar som är på plats. Online ges allt material digitalt. 

 

Maila annelie.salminen@gmail.com för mer information!

SKAPANDE SKOLA-PROJEKT OCH FÖRFATTARBESÖK FÖR ALLA ÅLDRAR

Skrivflow har under många år arbetat med Skapande Skola-projekt för alla åldrar. 

Förskola och F-klass

  • Modingarna och alfabetet hälsar på (fysisk workshop på plats)

  • Modingarna och alfabetet hälsar på (online)

Grundskola och gymnasium

  • Skrivflow retreat på plats

  • Skrivflow retreat online

  • Skrivflow onlinekurs 

Det går också att boka enklare författarbesök. Annelie Salminen är medlem i Författarcentrum Öst

Untitled
SkrivOnline_FacebookEvent.jpg
29693595_10155156151177714_1247223929_o.
bottom of page